راهکارهای موثر برای افزایش فروش تولیدی

افزایش فروش تولیدی

افزایش فروش تولیدی

در دنیای امروز، یکی از مهم‌ترین اهداف تولیدی‌ها و کارگاه‌های کوچک و بزرگ، افزایش فروش تولیدی است. مطمئنا هر تولیدی یا حتی کارخانه، هر چقدر هم که محصولات باکیفیت و با قیمت مناسبی تولید کند، نیاز به فرآیند صحیح بازاریابی دارد و یکی از مهم‌ترین بخش‌های تولیدی‌ها، بخش بازاریابی آن ها است. با در نظر گرفتن تغییرات سریع در بازار و نیازهای متنوع مشتریان، تولید کنندگان باید استراتژی‌های موثری را برای جذب مشتری به کار ببرند. عواملی مثل فناوری‌های نوین و استراتژی‌های بازار دیجیتال هم تاثیر زیادی بر روی افزایش فروش تولیدی دارند. دانستن و به‌کارگیری روش‌های موثر در بالا بردن فروش تولیدی، به تولید کنندگان کمک می‌کند تا فروش خود را افزایش دهند و بتوانند با حداکثر توان، روی افزایش تولید متمرکز شوند.

افزایش فروش تولیدی ها

راهکارهای موثر برای افزایش فروش تولیدی

راهکارهای زیادی برای افزایش فروش تولیدی وجود دارد؛ که در اینجا به تعدادی از این راهکارها اشاره می‌کنیم.

 افزایش بهره‌وری و کارآمدی

یکی از راه‌های افزایش فروش تولیدی، بالا بردن بهره‌وری و بهبود کارآمدی در فرایند تولید است. از طریق بهینه‌سازی فرایند تولید، هدر رفت‌ها کم شده و زمان و هزینه نیز کاهش می‌یابد.

 ایجاد ذهنیت فروش درونگرا

برای افزایش فروش تولیدی، تمرکز خود را بر روی خریداران قرار دهید. با تمرکز بر روی فروش تنها از روش سنتی پیروی می‌کنید. روش درونگرا یک روش عالی برای جذب مشتری است.

بیشتر بخوانید: افزایش فروش سایت فروشگاهی

تجزیه و تحلیل بازار در مسیر افزایش فروش

با شناسایی مشتریان هدف و مشتریان احتمالی می‌توانید یک گام موثر در افزایش فروش تولیدی بردارید. زمانی که بتوانید نیازها و تقاضاهای مشتریان را به دقت شناسایی کنید، ‌می‌توانید استراتژی‌های بازاریابی درست را برای جذب مشتری و حفظ آن فراهم سازید.

ارائه کاتالوگ آنلاین

یکی از موثرترین روش های افزایش فروش تولیدی، قرار دادن کاتالوگ محصولات به صورت آنلاین است. در نظر داشته باشید که این کاتالوگ نباید مانند یک pdf ساده باشد؛ بلکه باید به مشتری امکان جستجو و تحقیق در مورد محصول را بدهد. این بروشور باید به صورت الکترونیکی فهرستی از محصولات کامل شرکت را برای مشتری ارائه دهد و مشتری بتواند با جستجو و تحقیق در مورد محصول اطلاعات کامل را کسب کند.

هماهنگی بازاریابی با فروش

برای افزایش فروش تولیدی بهترین کار هماهنگی بین دو گروه تیم بازاریابی و فروش است. ناهماهنگی‌های شرکت بر روی فروش تاثیر مستقیم می‌گذارد. برای اینکه تیم فروش و بازاریابی با یکدیگر هماهنگ شوند به سیستم  CRM نیازمند هستید.

حفظ مشتریان فعلی

حفظ مشتریان فعلی یک روش در افزایش فروش تولیدی است. جهش ۵ درصدی در حفظ مشتری درآمد را تا ۹۵ درصد بیشتر می‌کند. تمرکز بر روی مشتریان فعلی مزایای زیادی دارد؛ زیرا این مشتریان نسبت به افرادی که برای اولین بار به سراغ شما می‌آیند گرایش بیشتری به خرید کالا و هزینه کردن دارند.

بازاریابی ارجاعی

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش فروش تولیدی بازاریابی ارجاعی است. این روش اینگونه است که با متمرکز شدن بر روی مشتریان فعلی و جلب رضایت آنها می‌توانید از آنها تقاضا کنید تا برند شما را به دیگر دوستان خود و افرادی که به محصولات شما نیازمند هستند، معرفی نمایند. با این عمل فروش شما افزایش پیدا می‌کند، اما باید دلیل خوبی به مشتریان ارائه دهید تا شما را به افراد دیگر معرفی کنند. می‌توانید با تخفیف و یا خدمات ویژه خاص این کار را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: راه های افزایش فروش در فروشگاه های زنجیره ای

در نظر گرفتن سلیقه‌های مختلف مشتریان

برای اینکه بتوانید فروش خود را بالا ببرید، باید به خواسته‌های مختلف مشتریان توجه کنید. با هر خریدار برخورد متفاوت داشته باشید و زمینه را برای ارتباط منحصر به فرد با او برقرار کنید. مثلاً تیم فروش می‌تواند با مشتری تماس گرفته و نیازهای مشتری را پیدا کند ودر نتیجه بر اساس اطلاعات به دست آمده یک پیشنهاد ویژه به مشتریان بالقوه بدهد. شاید این کار نیاز به صرف زمان و انرژی زیادی داشته باشد؛ اما فروش تولیدی شما را بیشتر خواهد کرد.

اقزایش فروش کارخانه ها

رقم زدن یک تجربه فوق العاده برای مشتری

یکی از راه‌هایی که باعث رشد کسب و کار شما می‌شود و درآمد و سود شما را زیاد می‌کند، خریدهای تکراری است؛ بنابراین بهترین کار تقویت رابطه با مشتریان فعلی است. مشتریان راضی معمولاً حس رضایت خود را با دوستان و آشنایان در میان می‌گذارند. اگر بتوانید یک تجربه خوب با مشتریان خود رقم بزنید، می‌توانید مشتریان وفادار زیادی را به خود جذب کنید. با داشتن یک تیم پشتیبانی قوی می‌توانید تجربه منحصر به فردی را برای مشتریان خود به وجود آورید. با ساده کردن فرایند خرید و قرار دادن اطلاعات مورد نیاز مشتریان به شکل دقیق و کامل، می‌توانید به تعداد مشتریان وفادار خود اضافه کنید.

پیگیری سریع

موضوع پیگیری برای جذب مشتری بسیار مهم است. کلید موفقیت و بالا بردن فروش پیگیری مداوم می‌باشد. برای پیگیری مشتریان به صورت موثر می‌توانید از روش‌های ایمیل خودکار و یا مکالمه استفاده نمایید.

کاربرد   CRMدر افزایش فروش  تولیدی

برای اینکه بتوانید به موفقیت دست یابید، باید ارتباط قوی با مشتریان خود داشته باشید. انجام این عمل به وسیله سیستم مدیریت ارتباط با مشتری امکان‌پذیر می‌باشد. CRM  قابلیت‌های فراوانی دارد که می‌تواند میزان فروش شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد. برخی از ویژگی‌های این سیستم عبارتند از:

مسئولیت

به کمک CRM  می‌توانید گزارش دقیقی در مورد کارها داشته باشید و این امر سبب می‌شود تا از پیگیری‌های لازم غافل نشوید. در واقع این سیستم کمک می‌کند تا همه وظایف و اقدامات مورد نیاز را در زمان مناسب انجام دهید.

بیشتر بخوانید: راه های افزایش مشتری

 آگاهی از وضعیت موجود

برای اینکه بتوانید داده‌های قابل درکی در دسترس داشته باشید، باید از نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کنید. به وسیله این سیستم اطلاعات کاملی در مورد همه فرایندها در دسترس دارید و به کمک آنها می‌توانید تصمیمات درستی گرفته و اقدامات مناسبی انجام دهید.

بهبود عملکرد تیم فروش

به کمک این نرم‌افزار می‌توانید برنامه‌های روزانه، ماهانه و طولانی مدت برنامه‌ریزی کرده و به رشد کسب و کار خود کمک کنید. زمانی که با انبوهی از اطلاعات و وظایف روبرو می‌شوید، این نرم‌افزار کمک می‌کند تا بتوانید با اولویت بندی به بهترین شکل آن ها را انجام دهید.

جمع بندی

امروزه چالش‌های فراوانی در مسیر رشد  تولیدی ها وجود دارد. زیاد شدن تعداد رقبا، رکود اقتصادی و مشکلات دیگر باعث شده است تا کسب و کارها، مخصوصا کسب و کارهای تولیدی به شدت تحت تاثیر این عوامل قرار گرفته و فروش آنها کم شود. تمرکز بر روی افزایش فروش تولیدی، یکی از بهترین مسیرها برای غلبه بر موانع است. با به کار بردن راهکارهایی که در بالا ارائه شده است؛ می‌توانید علاوه بر افزایش فروش در بازار، از رقبای خود نیز پیشی بگیرید.

مطالب مشابه

افزایش فروش پوشاک

افزایش فروش پوشاک

افزایش فروش پوشاک چگونه می توان افزایش فروش پوشاک را تجربه کرد؟ بازار پوشاک خرده فروشی، که به عنوان یک

مطالعه

 راه های افزایش مشتری

افزایش تعداد مشتریان یکی از مهم ترین اهداف هر کسب وکاری است. جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی به

مطالعه
راهکار افزایش فروش

راه های افزایش فروش

راه های افزایش فروش با توجه به نوع محصولات و خدماتی که عرضه می کنید شامل موارد مختلفی می شوند.

مطالعه